COUNTDOWN TO CHRISTMAS - 11. DECEMBER // CHICKEN IN RÖMERTOPF

December 11th-13 days back

I dag giver jeg jer en vinter opskrift på kylling og rodfrugter, som er perfekt her i julens travle tid. (Og lidt sund skal der også til) Denne ret er så nem, den er sund og så den perfekt til vinteren. Der så meget smag og masser af karft i at lave mad i en Römertopf, at jeg bare får det så godt, når jeg spiser mad, jeg laver i den. Når du laver mad i en lerstegeso, beholder du de fleste næringstoffer og vitiminer.

 Today I give you a winter recipe for chicken and root vegetables, which is perfect here during the busy hours of Christmas. (And a little healthy, too). This dish is so easy, it's healthy and so perfect for winter. There is so much flavor when I am cooking in a Römertopf. I'm just getting it so good when I eat food in a Römertopf. When you cook in a Römertopf you keep most nutrients and vitimins.


INGREDIENSER:

  300 gram. kartofler
  5 store gulerødder
  1 porer
5 store pastinak
En håndfuld pesille
Ca. 10 laverbærblade
Salt og peber
Fond - jeg bruger oksefond
1 dl. hvidvin

Sådan gør du:

  • Hvis du bruger en stegeso i ler, så læg den i vand i 30 min.
  • Bland alle de skønne ingredienser sammen og salt, peber og pesille drysses over.
  • Lad det  står i ovnen og hyg sig i 2 timer til kyllingen er over 75 grader med låg over. Du kan tage låget af og give kylligen sprød skind.

INGREDIENTS:

   300 grams. potatoes
   5 large carrots
   1 pores
5 large
parsnips
A handful of pesillas
Ca. 10 bay leaves
Salt and pepper
Fund - I am using an association fund
1 DL. white wine

 Here's how you do it:

  •  If you use a laddero in clay, put it in water for 30 minutes.  
  • Mix all the delicious ingredients together and salt, pepper and pesille sprinkle over. 
  •  Let it stand in the oven and soak for 2 hours until the chicken is over 75 degrees with a lid over. You can take off the lid and give cool crisp skins.

Kommentarer

Populære opslag